Semoga Seluruh Umat Islam Mengecapi Kejayaan di Dunia, Akhirat Kelak..
Ya Allah, ya Rahman, ya Rahim,
Saat ini kami mengangkat tangat memohon ke hadrat-Mu, memohon perlindungan dan
pertolongan daripada-Mu, ya Allah. Kami sedar, kami akur, wabak Covid 19 ini adalah
teguran daripada-Mu, ya Allah. Maka, ampunkan segala dosa kami, kesalahan dan kesilapan
kami, ya Allah. bantulah kami, hamba-hamba-Mu yang lemah ini, ya Allah. Angkatlah,
hapuskanlah wabak ini, lenyapkannya, wahai Tuhan Yang Maha Berkuasa.
Rabbir Yassir Wala Tu'assir Rabbi Tammim Bil Khair.

adrr

Friday 15 February 2013

Berita sengal.. hihi

Jumaat 11/1/2012 - Rakyat Malaysia adalah salah sebuah negara yang sangat suka kepada barangan percuma kata salah seorang yang tidak mahu namanya dipaparkan di sini. Bermula dengan Baskin Robbins memberikan ais krim percuma, kita dapat lihat bagaimana rakyat negara itu sanggup beratur panjang semata-mata untuk mendapatkan satu scoop aiskrim yang rasanya tidak lah sesedap mana.

Fenomena ganjil telah berlaku semalam dan berterusan sehingga hari ini dimana Maxis/Digi/Celcom/Tune Talk/Umobile telah bankrup apabila salah seorang penduduk Malaysia telah membina satu Facebook application dimana application itu mampu memberikan RM5 topup secara percuma kepada pengguna aplikasi itu.

"Saya telah diberhentikan dari jadi cleaner di Maxis center kerana Maxis telah mengalami berbilion ribu ringgit kerugian apabila salah seorang penduduk Malaysia membina satu aplikasi Facebook untuk memberikan topup percuma kepada semua rakyat Malaysia", kata salah seorang cleaner di Maxis Center yang agak besar di Johor.

Ekoran dengan pembinaan aplikasi tersebut, kebanyakan admin group di Facebook menjadi tokey topup apabila ramai ahli-ahlinya menggunakan servis aplikasi itu. "Saya telah menjadi seorang taukeh topup apabila ahli2 group saya memberikan semua hasil free topup kepada saya atas tanda terima kasih kerana membantu ahli group Facebook saya selama ini", ujar salah seorang Admin di salah satu Facebook Group yang terkenal.

Anakanda Kerisnan telah memberitahu kami bahawa semua syarikatnya terpaksa ditutup akibat menganggung kerugian yang tinggi sejak malam semalam. "Disebabkan nila setitik, habis semua susu saya", katanya kepada wartawan kami. Dan sekarang Anakanda Kerisnan hampir muflis ekoran kejadian malam semalam.

Berlainan pula dengan syarikat telekomunikasi SalamPadFone dimana mereka tidak mengalami apa-apa kerugian kerana tidak ramai yang menggunakan servis mereka dan ada antara rakyat Malaysia yang langsung tidak tahu kewujudan syarikat telekomunikasi itu. "Kami berharap syarikat SalamPadFone kami akan naik setelah Maxis/Celcom/Digi bankrup", kata salah seorang pekerja di SalamPadFone yang gajinya dibayar terlalu murah akibat syarikat itu kurang mendapat untung.

Berkenaan dengan Rakyat Malaysia, kami masih lagi menunggu lain promosi/aplikasi Facebook untuk mendapatkan benda lain pula secara percuma. "Mungkin selepas ini kami akan membina aplikasi untuk mendapatkan Iphone 5 pula secara percuma", ujar salah seorang developer aplikasi Free Topup RM5 yang mana sudah lama berdendam dengan Apple kerana beliau menggunakan Android.

Lain pula dengan Mark Zuckerberg, beliau berkata terdapat ramai pengguna baru Facebook di Malaysia sejak malam semalam apabila revolusi Free Topup RM5 ini tercetus. Ini kerana terlampau ramai yang membuka fake account untuk mendapatkan free RM5 topup lebih dari orang lain. "Saya amat terkejut dengan Malaysia sejak semalam disebabkan terlampau ramai pendaftar baru Facebook di Malaysia. Server Facebook di Malaysia hampir down akibat peristiwa semalam", kata Mark Zuckerberg dalam bahasa Israel.

Walaubagaimanapun, kami selaku penulis akhbar ini sentiasa mengalu-alukan application developer di Malaysia supaya menulis satu Facebook application untuk memberikan Nexus 4 percuma kepada rakyat Malaysia kerana ramai rakyat Malaysia terlalu bengang dengan tindakan LG yang menjual harga Nexus 4 dengan harga yang amat tinggi walaupun kita tahu harga di google store telah mendapat subsidi dari Google.

No comments:

Post a Comment