Doakan Kejayaan Seluruh Umat Islam di Dunia.. #PrayForUmmah
Rabbir Yassir Wala Tu'assir Rabbi Tammim Bil Khair

Wednesday, 13 February 2013

Cuti-cuti rehatkan minda :)


Assalamualaikum.. hai semua.. cuti sempena tahun baru cina ni korang buat ape? share la kalau ada aktiviti yang korang jalankan eh..

Perjalanan pulang dari kampus pada hari Jumaat, selepas waktu asar amat memakan masa kerana perjalanan kami melalui kesesakkan lalu-lintas sepanjang lebuhraya utara-selatan.. apapun, kami bersyukur perjalanan kami sampai ke kampung halaman pada pukul 11.45 malam.. lama kan? ikut2 dalam 4 jam boleh sampai Jelutong dari Bangi termasuk behenti di RnR (Rehat dan Rawat oleh Plus) untuk solat dan mengisi perut yang sedang beroppa gastrik style.. huhu..

Cuti ni aku just ronda-ronda island.. merehatkan minda sebelum pulang ke kampus pada minggu seterusnya. Cuti ni juga aku tak lupa untuk menziarah arwah kubur makcik yang aku sayangi.. aku yakin dia baik-baik saja disana :')

Pantai berhampiran Queenbays Mall  Penang
Tempat favorite aku adalah pantai.. bila aku tengok pantai dengan angin sepoi2 bahasa dapat menghayati keindahan penciptaNya dan dapat tenangkan fikiran aku dari semua kekusutan yang melanda.




Sejuk je mata bila melihat hijau :)

Permandangan dari Balik Pulau

Tempat rehat disediakan di puncak

Tidak sah kalau aku tak round island sekali.. Round island adalah untuk melihat permandangan dari puncak ke seluruh pulau pinang.. Kalau anda naik moto tak boleh bawak laju2 sebab jalannya macam ular dan berbahaya.. if nak pergi juga... ramai2 baru sempoi dan ada feel sikit.. Bila korang round island anda akan nampak dusun durian dan boleh beli durian dan buah-buahan tempatan yang di jual di satu kawasan akan korang nampak nanti.. kat situ juga ada air terjun.. alang2 singgah jangan lupa bawak baju.. nanti boleh mandi :) tapi anda kena ingat malang tidak berbau.. air deras yaww dan batu2 lincin.. hati2 ya.. kalau konvoi malam2 harus dielakkan.. sebab kawasan ni keras sikit yaww..

Indah sungguh ciptaanNya :)

kalau anda jumpa damp teluk bahang, maknanya anda akan ke batu feringgi







Tempat mandi-manda keluarga. percuma sahaja kecuali tandas :)
Taman Rimba Pulau Pinang adalah tempat mandi manda keluarga sebab ia dan sediakan partition kolam dari sumber air terjun dan mata air. Setahu aku, ia bukan hanya tempat mandi tapi mempunyai muzium yang berkaitan rapat dengan sumber-sumber hutan dan juga menempatkan peliharaan rimba.. nak tahu lagi? datanglah sini dan hayati keseronokkannya. Memang tak rugi.. ;) Berhampiran Taman Rimba ni ada lagi satu taman iaitu Taman Rama-Rama (Penang Butterfly Farm).


Isi minyak kejap kat Batu Feringgi.. huhu :)

Taman Belia adalah tempat riadah bagi orang awam diuruskan oleh Majlis Perbandaran Pulau Pinang
Taman Belia adalah tempat yang korang boleh riadah, mandi (Kolam disediakan), bersenam dan bersukan.. ramai juga para remaja main skateboard.. oh ya, kat sini ada lintar untuk korang berlatih dan bermain skateboard dan boleh beraksi dengan basikal BMX yang lasak tu.. memang hebat betul diorang.. permandangan tempat ini di kelilingi kehijauan dan best untuk jalan2 :) Tidak lupa untuk bersenam walaupun aku ada asma.. bersenam mengikut kemampuan je.. sakit kena lawan.. kuat dan terus kuat :)

p/s : esok kena beli jeruk untuk kawan2 :) hope depa suka :)

No comments:

Post a Comment