Doakan Kejayaan Seluruh Umat Islam di Dunia.. #PrayForUmmah
Rabbir Yassir Wala Tu'assir Rabbi Tammim Bil Khair

Saturday, 28 December 2013

Bitaufiq Wannajah : Doa Senjata Utama ( Final Exam)

Assalamualaikum, Minggu Peperiksaan Akan bermula.





 Berikut adalah Doa Khusus Peperiksaan.

"Ya Allah Ya Tuhan kami, rahmatilah semua pelajar yang menduduki peperiksaan pada semester ini, tenangkanlah hati mereka ketika menjawab soalan. Ya Allah, berkatilah ilmu yang mereka pelajari dan jangan dihilangkan ilmu tersebut dari fikiran mereka. Berikanlah mereka kekuatan dan kebijaksanaan untuk menjawab setiap persoalan yang diutarakan. Ya Allah, kurniakanlah kejayaan kepada mereka semoga dengan kejayaan tersebut dapat mereka menceriakan hati ibu dan bapa mereka."

1) Doa penerang hati

Ya Allah bukakanlah hikmahMu, dan turunkanlah rahmat dari khazanahMu kepada kami, Wahai Tuhan yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang

2) Doa minta tambah ilmu

Ya Allah , jadikan daku berguna untuk masyarakat dengan ilmu yang engkau kurniakan kepadaku,
Dan kurniakanlah daku pengetahuan yang berguna untuk diriku serta tambahilah daku ilmu pengetahuan

3) Doa mudahkan hafalan

Ya Allah, kurniakanlah kami kefahaman para Nabi dan hafazan para Rasul dan ilham dari para Malaikat yang menghampiri denganMu kurniakanlah kesihatan wahai Tuhan yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang.

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani"

Ya Allah, Ya Rahman, kami pohon limpah rahmat Mu, kurniakan kami kecergasan dan kesihatan bagi kami untuk menghadapi musim peperiksaan kali ini Ya Allah, Berikan kami kelapangan akal fikiran, ketenangan hati yang lapang agar kami dapat menjawap soalan-soalan yang diberikan kepada kami,

Kuatkanlah ingatan kami, agar kami dapat mengingati pelajaran yang kami ulangkaji Ya Rahim,

Permudahkan urusan kami, serta berkatilah ilmu yang kami pelajari., sesungguhnya kami memohon dan merayu pada mu Ya Allah,

Ya Allah, Engkaulah Maha Pemurah dan Engkaulah Maha Penyayang.,

Amin.

p/s : semoga berjaya kengkawan di UIAM (Universiti Islam Antarabangsa Malaysia) dan UiTM (Universiti institute Teknologi MARA), Universiti Sains Malaysia (USM) Universiti Kuala Lumpur (UniKL) dan lain-lain dipermudahkan hendakNya. Amin...

Tuesday, 24 December 2013

Share : "Aiman Azlan dah kahwin. Ko bila lagi?"



Saya perhatikan dialog seperti ini timbul setelah saya umumkan perkahwinan saya dengan isteri saya, Amira.


Walaupun saya cukup faham dengan nada jenaka yang selalu diselitkan dalam dialog seperti ini, saya tetap berpendapat bahawa ia tidak patut dilakukan.

Mengapa? Antara sebabnya ialah kita ingin kahwin kerana ingin dekat dengan Allah, bukan kerana tidak tahan dengan pressure orang ramai, terutamanya daripada kalangan keluarga.

Kerana nak puaskan hati orang, kita kahwin. Macam tak kena la kan? Nak puaskan hati orang ni sampai kiamat takkan habis.

Contohnya, lepas kahwin mereka pressure kita pasal anak pula.

"Si fulan bin si fulan dah ada anak. Ko bila lagi?"

Kita main sedap cakap saja, tanpa consider apa yang mungkin dilalui orang tersebut. Entah-entah pasangan tersebut ada penyakit dan tidak boleh ada anak. Bukankah kita telah menabur garam atas lukanya pada ketika itu?

Begitulah juga bagi mereka yang dalam umur optimum untuk kahwin; jangan pressure mereka. Nak motivate dengan cara yang baik tu takpa, tapi jangan push sampai orang naik angin.

Setiap perkara ada masanya dan hikmahnya.

Saya sendiri pun ambil masa lebih kurang 5 tahun, berusaha menyiapkan diri dan mencari bakal yang sesuai. Saya bersyukur kerana Allah izinkan saya kahwin sekarang, bukan 5 tahun yang lalu. Banyak yang saya pelajari dalam 5 tahun itu, dan semuanya saya jadikan pedoman dalam menjadi seorang suami.

Purify your intention, do your best, and leave the rest to Allah.

Remember, it's not about getting married right away. It's about getting married the right way.

May Allah bless. Ameen.

Friday, 20 December 2013

Nice to hear but just be yourself~


Credit to Nor Hidayah Mat Zain

"Life is to be enjoyed, not endured.”

―Gordon B. Hinckley


1. Other people’s judgments.


It’s OK to listen to others, but not at the full expense of your own intuition. Throughout your life there will be many times when the world gets real quiet and the only thing left is the beat of your own heart. So you’d better learn the sound of it, otherwise you’ll never understand what it’s telling you.

When you spend too much time concentrating on everyone else’s perception of you, or who everyone else wants you to be, you eventually forget who you truly are. So don’t fear the judgments of others; you know in your heart who you are and what’s true to you. You don’t have to be someone else to impress and inspire people. Let them be impressed and inspired by the real YOU. Honestly, what does life matter if you lose yourself along the way? Even your mentors should teach you HOW to think, not WHAT to think. So if someone – anyone – is belittling your truth, it might be time to turn the other way.


2. Old troubles from the past.


You can’t change what has already happened, so choose to look ahead instead of behind you. Don’t stress. Do your best. Forget the rest. Your past mistakes are meant to guide you, not define you. Life is a beautiful circle. You’re strong because you know your weaknesses. You’re wise because you’ve been foolish. You can laugh now because you’ve known sadness.

It’s crazy how you always end up where you’re meant to be – how even the most tragic and stressful situations eventually teach you important lessons that you never dreamed you were going to learn. Remember, oftentimes when things are falling apart, they are actually falling into place. Just because you’re not where you want to be today doesn’t mean you won’t be there someday. Everything is going to be come together – maybe not today, but eventually.


3. Each day’s little frustrations.


A bad day is just a bad day. It comes and it goes. Choose not to make it anything more. You will find that it’s necessary to let some things go simply for the reason that they’re heavy on your heart and soul. Go ahead and let go of them. Don’t clamp shackles to your own ankles. It’s incredibly easy to enjoy more of your life right now, no matter what the situation. It’s just a matter of dropping of the layers of nonsense that are weighing you down.

Behind every beautiful day, there has been some kind of struggle. You fall, you rise, you make mistakes, you live, you learn. You’re human, not perfect. You’ve been hurt, but you’re alive. Think of what a precious privilege it is to be alive today – to breathe, to think, to enjoy, and to chase the things you love. Sometimes there is sadness in your journey, but there is also lots of beauty. You must keep putting one foot in front of the other even when it hurts, for you will never know what is waiting for you just around the bend.

Follow this daily to-do list and you’ll be just fine:
Think positively.
Eat healthy.
Exercise today.
Worry less.
Work hard.
Laugh often.
Sleep well.

Repeat…


4. The necessary pain of hard work and growth.


There are two types of pain in life: pain that hurts you, and pain that changes you. But when you learn from it, they are one and the same. If you want something, you must endure the pain of working for it. It’s that simple. If you’re not where you want to be right now, take the time to visualize yourself in the place you want to be and take the first step in that direction. You may not be able to change your destination in a day, but you can change your direction right now.

Remember, strength doesn’t come from what you can do. It comes from overcoming the things you couldn’t. Tough situations build strong, successful people. No matter how much it hurts now, you have to hold your head up, grit your teeth, and keep going. In the end, consistent action speaks for itself. So focus diligently, work hard in silence, and let your success be your noise.

5. Insignificant busywork.


In the beginning, you need to say “yes” to a lot of things to discover and establish your goals. Later on, you need to say “no” to a lot of things and concentrate on your goals. Stop over-committing and trying to do too much at once. Start saying “no” more often. If you never say “no,” you will take on too much and all you will achieve is stress and frustration.

As Bruce Lee once said, “It is not a daily increase, but a daily decrease. Hack away at the inessentials.” Many of us spend too much time on what is urgent and not enough time on what is important. Don’t be one of them. It’s not what we claim are our priorities, but how we spend our time each day that reveals the truth. Let your daily actions reflect your highest priorities.


6. Impatient thoughts.


Patience is not about waiting; it’s the ability to keep a good attitude while working hard for what you believe in. It’s the willingness to stay focused, confidently staking one small step at a time, knowing that the way you move a mountain is by moving one stone at a time. Every stone you move, no matter how small, is progress.

Whether you are working on improving your health, learning a new skill, or getting a business venture off the ground, you can’t expect instant gratification. Instead, you must dedicate yourself to the best of your ability and understand that real change takes time. Sometimes it may be hard to see your progress. Sometimes it will be frustrating when the results you seek don’t appear as quickly as you had hoped. Still, you are advancing. Hang in there. You may be moving things along slowly, but you are still moving a mountain.


7. The things that can’t be controlled.


Never force anything. Do your best, then let it be. If it’s meant to be, it will be. Don’t hold yourself down with things you can’t control. Stop talking about the problem and start thinking about the solution. Forget what could go wrong for a sec and think of what is already right.

Remember, change happens for a reason. Roll with it. It won’t be ideal or easy at first, but it will be worth it in the end. When times are good and everything is comfortably in order, it’s easy to become complacent and forget how skillful and resourceful you are capable of being. Unanticipated troubles are necessary evils that push you forward, because they eventually end, but the lessons and growth you gain from them last a lifetime.


8. Unfounded fears.


Life is about overcoming fear and taking risks. If you don’t take risks, you won’t know what you’re capable of. If you don’t risk anything, you risk everything. Truth be told, nothing in life is to be feared, it is only to be understood. Now is the time to expand your comfort zone so you can experience things and understand more… so that you may fear less in the long run.

The reality, of course, is we all get afraid sometimes. It’s not about not being afraid, but what you do when you feel that way. When you feel doubt, or fear, or anxiety, or frustration, know that you can let it go just as surely as you can pull your hand away from a flame. Keep your mind focused on the goodness, on the possibilities and on your most treasured goals. What begins in your mind ends up in your life. Think continually of the way you would like to be, let these thoughts drive your actions, and your reality will reliably catch up with your thinking.


9. The mind’s endless stream of doubts.


Believe in yourself through tough times. Believe in your capacity to succeed. Believe that your relationships are worth the effort. Believe that people make mistakes on their way to greatness. Believe that people can be foolish and intelligent, selfish and generous, and stressed and happy all at once. Believe that very few people hurt others on purpose. Believe that there are many roads to what’s right. Believe in your intuition, especially when you have to choose between two good paths. Believe that the answers are out there waiting. Believe that life will surprise you again and again. Believe that the journey is the destination. Believe that it’s all worth your while.

Or as Roald Dahl once said, “And above all, watch with glittering eyes the whole world around you because the greatest secrets are always hidden in the most unlikely places. Those who don’t believe in magic will never find it.”


The floor is yours…

p/s :Which of the points above have you struggled with? What else do we all need to ignore more often? Please leave a comment below and share your thoughts and insights with us.

Wednesday, 18 December 2013

Jawapan dan Penjelasan dari Boboi / Afdlin Shauki ·



Assalammualaikum.

Hari ni banyak yg berlaku yg menyentuh jiwa saya dan antara yg besar adalah kematian kak Yan yang telah pulang ke rahmatullah (Al-Fatihah). Saya sertakan takziah saya kepada keluarga beliau.

Oleh kerana itu saya terpanggil untuk menjawab soalan anda yg bertanya berkenaan BOBOI dan Maharaja Lawak Mega 2013 kerana ianya berkait.

1. Soalan paling utama adalah kenapa Boboi nak keluar dari MLM 2013? (Semua jawapan adalah dari perspektif saya dan bukan abg harun)

Sebab utama saya adalah kerana masaalah kesihatan saya. Saya sudah 3 tahun 1/2 tak berehat dan bercuti kerana jadual kerja yg tak berhenti-henti. Silapnya adalah pada saya, yg takut kalau saya tak kerja, saya tak dapat nak menampung gaji staff saya dan keperluan keluarga saya.

2. dan kalau begitu, kenapa dari awal lagi tak tolak aje memasuki MLM 2013?

Juga silap saya, kerana saya ingat saya masih kuat lagi serta mampu dan bertenaga untuk meneruskan bertanding MLM bersama rakan-rakan lain setiap minggu. Setelah bertanding berberapa minggu baru saya sedar yg otak saya sangat penat dan ada kalanya tak mampu untuk memberi tumpuan untuk berlatih dan mengeluarkan idea-idea baru.
Saya di beritahu doktor yg kalau tak berehat saya akan alami suatu keadaan yg dikenali sebagai 'mental breakdown' due to extreme fatigue. Saya ada perangai buruk iaitu akan bekerja selagi saya tak tumbang ini adalah kerana saya masih ada mentaliti org susah walapun kini saya dah selesa.

Pada luarannya saya nampak normal, tapi kalau tak berehat, bila-bila masa aje saya boleh pengsan atau collapse.

Sebab itulah saya bercuti bersama keluarga saya kini. Juga dah lama tak spend time dgn diorang.

3. Mungkinkah kerana BOBOI dah tak kelakar, itu sebab boboi nak keluar.

Saya tak ada masaalah jika awak fikir kami dah tak kelakar. Fans sebenar kami mengenali kami dan tahu kebolehan kami... Kami dah berpuluh tahun membuat komedi secara individu. tapi saya akur yg MLM ni memang mencabar minda kami untuk tiap-tiap minggu cuba mengeluarkan idea baru terutama sekali setelah Kami tak berhenti mengeluarkan idea untuk program-program seperti Lawak ke der 2, Bintang mencari bintang, Al cuit sikit, redah kasi pecah, super spontan, liga lawak superstar, baru-baru ni Boboi Up close in Singapore, PAPADOM 2 dan pelbagai kerja yg kami lakukan dalam perniagaan kami. Saya sendiri rasa otak saya dah penat dan susah nak berjenaka.

Kepada yg tak suka lawak BOBOi, takpe, kami menyokong apa saja pilihan anda kerana semua adalah kawan kawan dan adik-adik kami. Kami ada dlm MLM utk memeriahkan sahaja acara yg baik ini. Jangan la program lawak ni menjadi satu acara serius.

4. Kenapa BOBOI sekarang tak macam BOBOI dulu?

Setelah pulang dari gaza saya cuba bawak lawak yg kontentnya mesti ada mesej. AL CUit Sikit adalah satu kejayaan yg sangat kami banggakan dan bersyukur kerana TV AL Hijrah berpandangan jauh utk bersama menjayakan program itu.

Saya juga mendapat pandangan dari berberapa org mufti yg telah menerangkan kepada saya yg berpakaian seperti wanita dan menyerupai wanita adalah haram, no exceptions. Jadi oleh sebab itu semua karakter wanita yg saya lakonkan seperti datin Maimon dahulu TIDAK AKAN SAYA LAKONKAN lagi.

Jadi kami mengalami satu evolusi untuk membuat komedi bermesej dan saya tak akan melakonkan watak wanita lagi.

SO memang boboi dah berbeza. Mungkin ada yg tak suka kerana tak kena dgn jiwa anda tapi takpe banyak lagi pelawak yg pelbagai jenis gaya dan cara di luar sana untuk awak ikuti.

5. BOBOI kutuk Juri MLM 2013?

Saya nak mintak maaf kepada JURI MLM 2013 jika ada sesiapa yg tersinggung dgn kontent kami, komedi sindiran ini memang adalah perkara biasa dlm arsenal seorang pelawak. Kalau anda perhatikan dari musim pertama memang ada elemen gurauan sindiran.

Kami Tak berniat langsung untuk menyakiti sesiapa dan kami berulang kali mengkaji material itu agar tak terlalu keras bergurau dgn juri.

kontent kami adalah... apa kriteria menjadi warden?

1. Mesti kenal org tu popular ke tak popular dan ingatkan org tu.... (itu memang yg di ulangi setiap minggu.)

2. Buat album rap yg tak jual kat Malaysia... (Semua album rap memang tak jual pun kat Malaysia. termasuk album saya)

3. Pelupa. tak datang kerja pasal passport hilang... ( itu yg dah keluar suratkhabar)

4. Yg satu tu dia happy, yg penting kerjasama...itu wonderpet... eee maksud saya yg penting kita enjoy!!.

Kami sedikit pun tak mencabar kredibility juri. Kerana kami terima MLM sebagai rancangan populariti dan tak kira siapa yg jadi juri yg penting adalah samaada kita popular dan adakah persembahan kita baik atau tidak.

Saya rasa itu tak keras dan agak berpada sindiran itu. Saya di panggil boyot, gemuk, abg harun kena panggil tua itu bukan sindir itu memang caci, tapi kami terima kerana itulah komedi. Jika juri adalah pelawak mungkin mereka takkan terasa sangat atau mengambil terlalu serius perkara ni kerana mereka akan faham kami hanya bergurau.

Saya ingin meminta maaf kepada juri sekali lagi jika ada yg sentap. Bukan niat kami nak memburukkan sesiapa. Sepertimana anda syg kami, kami juga sayang juri dan semua rakan-rakan kami dan kami doakan yg terbaik untuk semua. tak kira jika kami terkeluar atau tidak.

Itu lagi satu yg nak saya katakan, kenapa MLM 2013 ni dah jadi sangat serius ek?? kenapa peminat-peminat sangat berpuak-puak dan cepat sentap. Ini hanya hiburan semata. Kalau ianya membantu anda kurang stress ini menjadi ibadah kepada kami, tapi kali org dah mula membenci ini dah menjadi benda lain.

Saya nak mengucapkan setinggi-tinggi terimakasih kepada semua peminat BOBOI dan masih lagi tengok kami berjaya, tapi pada saya kejayaan kami adalah dapat menghiburkan anda sepanjang tahun ini dgn kerja-kerja kami. Percayalah masih ada banyak lagi projek-projek boboi yg akan datang untuk menghiburkan anda fans kami seperti animasi, komik dan lain-lain tapi selepas kami berehat sebulan dua.

Kalau mampu dan berdaya saya teruskan tapi rasanya, tak salah untuk berundur sementara untuk merehatkan minda dan menjaga kesihatan dan kasih sayang keluarga.

I remember when comedy was fun. Maybe one day it will be again.

- sumber Afdlin Shauki
p/s : semoga Boboi terus maju dalam menyampaikan mesej-mesej yang bermakna.

Thursday, 12 December 2013

Highlands Tower : 20 tahun dalam kenangan. Al-Fatihah~

Assalamualaikum,



 11 Disember 2013 genaplah 20 tahun peristiwa tragedi Highland Towers. Highland Towers merupakan tragedi runtuhan 1 dari 3 blok kondominium di Taman Hillview, Ulu Klang, Selangor, pada 11 Disember 1993. Tragedi tersebut adalah satu-satunya tragedi bangunan runtuh yang pertama dan terburuk setelah Malaysia mencapai kemerdekaan. Seramai 48 orang terkorban dalam tragedi yang menyayat hati ini. Highland Towers merupakan tiga blok pangsapuri 12 tingkat yang dinamakan Blok 1, Blok 2 dan Blok 3.

Dalam ingatan (takziah dan Al-Fatihah)
  • Rohana Bano Mushtak Ahmad, 29
  • Mohammad Budi Abdullah @ Robin Williams Wharton, 44
  • Mohammad Adam, 6 months
  • The son of former Deputy Prime Minister of Malaysia, Datuk Musa Hitam, Carlos Rashid and his wife, Rosina Datuk Abu Bakar.
  • Korean woman, Bahk Jung Soon, 45, and her daughter Bahk Hee Won.
  • Koh Yuet Met
  • Gene Koh Wai Keong, 15
  • Brandon Koh Wai Hong, 6
  • Daryl Koh Wai Kin, 3.
  • Yap Kien Seng, 18.
  • Yap Woei Ning
  • Yap Hsiao Mei, 18 and her mother - Wong Mee Thai, 35
  • Datin Milly Lee, 55
  • Teo Tea
  • Ong Yong, 53
  • Douglas Ong Tee Ming, 17.
  • Fatimah Abdul Majid, 66
  • Che Mariam Abdul Majid, 76
  • Noranira Mohamed Nor, 15
  • Nik Mohamed Baharuddin, 41
  • Shizue Nakajima, 50
  • Dr Anne George,
  • Debbie George
  • Sharon George
  • Majnawiyah Masnawi, 25
  • Amirah Nor Hamzah, 15
  • Fergus Phang Thien Liang, 26
  • Phang's mother, Ivy Lim Ai Bee
  • Phang's grandmother, Cheng Kim Tai
  • Trimah Ngarijo
  • Yusna Anuar
  • Farah Aruzi
  • Lee Mun Lin
  • Tony Lou Yoke Yong
  • Adrian Lou Chung Wei
  • Barry Lou Ka Wei
  • Sajjive Chandran
  • Prakash Chandran
  • Radha Chandran
  • Quah Li Jun
  • Chiew Poh Wah
  • Goh Fong Kiew
  • Judith Mosquiter
  • Suharti Kusban
  • Aribinda Datta
  • Rita Datta
  • Mohan Raj
p/s: Runtuhnya Highland Towers perlu di ambil iktibar oleh semua pihak. Ia bukan disebabkan oleh rendah penggunaan sains dan teknologi tetapi sikap manusia yang amat bergantung kepada sains dan teknologi yang melampau adalah sebab manusia menjadi lupa kepada peringatan pencipta yang mengatakan bahawa bukit dan gunung adalah pasak bumi. Ia juga adalah manifestasi kegagalan manusia dalam menguruskan pembangunan yang selari dan harmoni dengan alam sekitar. Pembinaan bangunan tinggi di tempat yang tidak sepatutnya dan pengabaian tehadap peraturan yang digubal juga adalah disebabkan oleh nafsu rakus manusia mengejar keuntungan Walaupun ia hanya menguntungkan pihak-pihak tertentu sahaja, projek-projek ini tetap dilaksanakan. Pada kami ia juga sebenarnya menggambarkan kepada kita penghayatan Etika Alam Sekitar yang amat lemah di kalangan warga Malaysia dan perlu ditingkatkan. Semua pihak harus memainkan peranan masing-masing agar peristiwa ini tidak berulang.

Tuesday, 10 December 2013

Congratulations! 19th GMi Convocation Ceremony

Assalamualaikum,

Hari sabtu lepas, 16 November 2013 Satu majlis konvokesyen untuk meraikan pelajar-pelajar GMi yang telah tamat belajar dengan jayanya. Berikut adalah detik-detik bersejarah pada hari tersebut.


Project FYP  (Final Year Project) hasil rekaan pelajar GMi yang kini menjadi model untuk tatapan mengunjung dan memberi inspirasi kepada semua untuk mencuba sesuatu inovasi yang lebih baik.

Harap ada generasi muda mencuba sesuatu yang lebih menarik apabila melihat model rekaan ini

Pelajar dan keluarga keluar dari dewan apabila selesai majlis konvokesyen kali ke-19 GMi

Tahniah Amirul! Member aku masa sekolah still sampai sekarang.. :)

Tahniah Faiz Radzi! Member aku masa sekolah still sampai sekarang.. :)

Para pelajar dan keluar tidak melepaskan peluang untuk mengambil gambar di atas pentas untuk kenangan.

Saya turut bersama rakan-rakan yang berkonvokesyen untuk merasai detik bersejarah ini sambil mengambil inspirasi dan semangat belajar.

rakan-rakan senior dari program mechatronics


P/s : Alhamdulillah dah kali ke-19 upacara konvokesyen GMi. Kepada mereka yang sudah berkonvokesyen, saya ucapkan tahniah. Kini masing-masing akan merasai sedih kerana masing-masing akan membawa haluan sama ada akan menyambung pengajian ke peringat ijazah mahupun kerja. selamat ya semua. doakan kami yang masih dijalur pengajian ini.

Bittaufiq Wannajah! Final Exam GMi

Assalamualaikum

Untuk Student German-Malaysia Institute (GMi) especialy my classmate :)

Salam imtihan untuk sahabat-sahabatku yang akan menghadapi imtihan semester ni...Doakan kejayaan untuk semua agar berjaya dunia dan akhirat..InsyaAllah..

"Allahumma yassir wala tu'assir. Rabbi tammim bilkhoir. Birokhmatikaya Arhamarrohimin."
"Ya Tuhan, permudahkanlah urusanku, permudahkanlah jangan disulitkan"
Bittaufiq Wannajah fil imtihan! Ya rabbi najjihna fil kulli imtihan fid dunya walakhirah..
Ya Tuhan berikanlah kami kejayaan dalam setiap ujian di dunia dan akhirat..amiin

ALLAH BERFIRMAN :"DAN ORANG2 YG BERUSAHA DENGAN BERSUNGGUH2 KERANA MEMENUHI AGAMA KAMI, NESCAYA KAMI TUNJUKI MEREKA KE JALAN KAMI.."
Andainya ditakdirkan kecemerlangan, itu sebenanya dari ALLAH,
Andainya ditakdirkan kegagalan, itu juga sebenarnya dari ALLAH ,
TAPI ingatlah walau kita cemerlang atau tidak, berjaya atau gagal, hakikatnya kedua-dua itu pasti ada hikmahnya.. Yang penting, kita dah usaha yang terbaik dengan kudrat dan iradat yang diberikan ALLAH.

Lulus dan gagal adalah cara lama mengkategorikan seseorang. cara baru adalah pengetahuan dan kejahilan.
saidina ali menyatakan "kalau ingin menjadi raja, maka pakailah sifat qona'ah (puas), kalau engkau ingin syurga dunia sebelum syurga kahirat, pakailah budi pekerti yang mulia."

p/s : doakan kami yea.. harap dipermudahkan olehNya.. :')

Sanah Helwah yaya



Seiring bertambahnya usia ini, moga bertambah matang dalam mengenal pahit manis liku-liku hidup..
makin tabah dalam mentafsir mehnah dan tribulasi hidup yang dikirimkan.. tanda kasih nya ALLAH..agar lebih kuat hati dan jiwa untuk dibawa bertemu dengan NYA kelak..

semoga di limpahi keberkatan pada setiap helaan nafas dan denyut nadi.. keberkatan pada rezeki dan ilmu..
mohon ALLAH permudahkan segala urusan mu menuju kebaikan..
moga didunia mendapat berkat Di akhirat kelak beroleh syafaat

Sahabatku Nor Hidayah Md Zain,
sesungguhnya diri ini tiada yang istimewa untuk di hulurkan...hanya doa yang mampu dikirimkan dari kejauhan.. moga dirimu sentiasa di redhai ALLAH...

-jadilah hamba yang solehah buat Pencipta kita
-anak yang solehah buat kedua orang tuamu
-adik yang solehah buat abang dan kakak mu
-sahabat yang setia saat suka duka temanmu
-insan yang bermanfaat buat ummah dan agamamu..
-bakal bidadari penyejuk mata buat mujahid hati... .^_~ (one day,insyaallah..)



p/s : mohon maaf untuk setiap keterlanjuran,kesilapan,kekurangan dari sahabatmu ini... Semoga panjang umur, diri sentiasa sihat, bahagia dunia akhirat, .



Sanah Helwah | Saengil chuka hamnida | Happy birthday. ceria2 selalu ya

Fi Hifzillah.