Doakan Kejayaan Seluruh Umat Islam di Dunia.. #PrayForUmmah
Rabbir Yassir Wala Tu'assir Rabbi Tammim Bil Khair

Wednesday, 5 February 2014

Sakit

Assalamualaikum...

Minggu lepas, bangun dari tidur aku merasakan tekak aku mula sakit. Aku meneguk segelas air dan berharap akan baik selepas itu. Kemudian aku bersiap untuk ke tempat latihan industri ku di cyberjaya. Sebelum bergerak aku dapat merasakan diri sedikit lemah dan perutku seolah-olah berdeyut kesakitan. Jesteru aku menyuruh cord iaitu kawanku membawa motosikal ku manakala aku membonceng di belakang.

Aku sampai di pejabat pada pukul 8.29 pagi dan memulakan latihan dan ulangkaji tentang rangkaian sebelum aku di hantar ke Sarawak pada bulan hadapan. Diriku semakin lemah seolah-olah inginkan rehat. Aku merebahkan kepalaku diatas meja dengan harapan mendapat sikit tenaga lepas bangun nanti. Malangnya aku tidak boleh lena kerana merasakan badan ku berdeyut kesakitan sekaligus aku amat tidak selesa dan bersandar di atas kerusi.

Aku ke ruang Pantri untuk meneguk segelas air panas dan kembali ke ruang latihan untuk mengulangkaji. Segalanya seperti sia-sia kerana aku tidak dapat menumpukan perhatian. Aku cuba melawan sakit ku dengan membuka laman sosial sebenar dengan harapan menghilangkan rasa lemah diri ku ini dan mengstabilkan mood aku ini. Aku masih lemah dan merebahkan kembali kepala ku diatas meja dan memaksa mata ku dipejam.

Aku berjaya memejam mata yang ketat ini lalu tertidur. Aku tersedar masa pejabat telah tamat waktunya, lalu aku bersiap untuk pulang ke rumah. Sesampai dirumah aku membersihkan diri dan selawat sementara menunggu waktu maghrib tiba. Aku menunaikan solat maghrib dan mengaji sementara menunggu solat isyak. Setelah semuanya selesai, aku menguatkan diri untuk berjamah sesuap nasi bagi mengisi tenaga. Sesudahkan itu, aku amat letih dan mengisi ubat dan mulai tidur.


Badan aku seolah-olah sakit dan aku bangun untuk solat subuh pada aku terkejut jam baru menunjukkan pukul 1.30 pagi. Aku amat merasa tenat lalu kawanku yang baru balik dari kerja projek akhir di institut membawa aku dalam keadaan cemas ke Hospital Kajang. Aku seolah-olah tidak sedar dengan apa yang berlaku dan pitam sejurus sampai di sana.

Dalam seharian aku berada di sana dan aku dibenarkan pulang dengan syarat pemeriksaan berkala di pusat kesihatan yang berhampiran. Aku pulang ke kampung halaman setelah mendapat cuti. Alhamdulillah aku kembali sihat tapi aku terpaksa sembunyi perkara yang sebenar dari semua pihak..

maafkan aku..

No comments:

Post a Comment