Doakan Kejayaan Seluruh Umat Islam di Dunia.. #PrayForUmmah
Rabbir Yassir Wala Tu'assir Rabbi Tammim Bil Khair

Wednesday, 5 October 2016

Roda Kehidupan

Assalamualaikum,

Alhamdulillah, syukur kepada Allah. Dengan limpah kurniaNya kita semua bernafas dan di izinkan untuk melakukan apa jua aktiviti termasuk membaca blog ini ;)

Alhamdulillah juga sehingga ke hari ini dapat juga aku menulis dan perjuangkan blog ini sehingga ke hari ini yang telah berusia 12 tahun. Terima kasih. ya Allah!
There’s so much bad out there. Don’t add to it. Be kind instead. It costs nothing. But it could mean everything to the ones you touched.
- Mufti Ismail Menk
Bercakap tentang roda kehidupan pasti kita bayangkan perjalanan hidup yang kadang-kala di atas dan kadang-kala di bawah. Semua orang mengimpiankan hidup yang penuh kebahagiaan, tanpa masalah tetapi tidak selalu kita mengalami hidup yang berbahagia, tanpa persoalan dan tantangan. Siapapun kita, pasti akan mengalami masalah, bahkan ujian. Kehidupan ini seperti musim yang silih berganti, tidak selalu hujan, terkadang juga panas. Begitu pula selama kita hidup, suka dan duka selalu bergantian karena ini merupakan warna dari kehidupan. Biarlah kita boleh menyedarinya agar ketika mengalami masalah atau cubaan, kita dapat menjadi kuat. Kita tidak akan menjadi kecewa. Ingatlah juga bahwa tidak selamanya kita akan mengalami apapun yang sedang kita alami. Pada waktuNya, Tuhan pasti menolong dan memberikan kemenangan.

Dalam menjalani hidup ini, yang terpenting adalah bagaimana kita bersikap. Sebuah sikap yang kita ambil akan mempengaruhi kehidupan kita. Saat mengalami masalah, janganlah mengeluh atau menjadi "down". Sebuah keluhan tidak akan menyelesaikan persoalan, oleh yang demikian, membuat kita semakin ke dalam masalah tersebut. Jadi, ambillah sikap untuk tetap bersyukur kepada Allah. Percayalah bahwa semua yang Allah berikan kepada kita itu selalu yang terbaik, dan tidak ada rancanganNya yang buruk

Keep Strong! Anda boleh :) Selamat mencuba~!



No comments:

Post a Comment