Doakan Kejayaan Seluruh Umat Islam di Dunia.. #PrayForUmmah
Rabbir Yassir Wala Tu'assir Rabbi Tammim Bil Khair

Saturday, 25 August 2012

Selamat Hari Raya~!

Banner Hari raya aku.. home make design.. hihi
Assalamualaikum.. Alhamdulillah tahun ni dapat aku beraya di kampung halaman selama seminggu.. maklumlah dapat cuti seminggu kan.. so aku gunakan masa aku ni pergi melawat kawan2 dan saudara terdekat... So banner aku tetap ada untuk setiap tahun hari raya nih.. maksud banner ni bukan nak tunjuk design aku ni cantik ke idak... tapi aku ada mesej yang amat bermakna di hari raya ni.. sebenarnya hari raya adalah platform untuk kita saling bermaafan.. bak kata "buang yang keruh, ambil yang jernih". lupakan yang lama, mulakan yang baru.. islam juga menggalakkan kita supaya tidak bermusuhan sesama sendiri..

Dari Anas bin Malik r.a. bahawa Rasulullah s.a.w. bersabda maksudnya : "Janganlah kamu saling membenci, saling mendengki dan saling bermusuhan, tetapi jadilah kamu hamba-hamba Allah yang bersaudara. Tidak halal seorang Muslim mendiamkan (tidak menyapa) saudaranya lebih dari tiga hari."(Hadis Shahih Riwayat Muslim)

Saja nak promo baju raya nih.. hehe.. 
Macam mana dengan hari raya korang, mesti hebat kan.. Dalam keseronokan kita menyambut Aidilfitri, tak lupa juga buat saudara kita di Palestin, Iraq dan bumi-bumi islam yang ditindas oleh orang2 kafir yang ingin hancurkan islam.. semoga mereka2 itu akan mendapat hidayah Allah suatu hari nanti.. amin...

Mengenai cerita raya anda.. meh kita kongsi yop... ok nih cherita aku.. Pagi2 raya... bangun subuh, solat berjemaah bersama ayah tersayang... lepas tu.. tolong mak aku siapkan apa yang patut... mandi di pagi raya.. pakai baju baru, siap yang wangi-wangian.. hihi.... ambik kunci (orang kedah panggil suis) hidupkan moto kriss aku... apa lagi.. race ke Masjid Negeri Pulau Pinang.. (helmet aku tak bawa pun, polis raya kan.. hihi).. sembahyang raya... dengar khutbah raya.. dan balik la ke rumah.. (lapaq) makan la pagi sambil tengok tv... selepas tu, aku pergi ziarah ke rumah kawan2, saudara terdekat.. Alhamdulillah aku masih dapat duih raya walaupun umur dah 21 tahun yaww... tapi orang kata aku baru umur 18 tahun, depa puji aku muda atau depa kata aku tak matang lagi ha.. xpalah orang puji kita terima ajelah.. ok inilah cerita raya aku yang tak berapa gempak sangat.. kalau korang rasa raya korang gempak.. share ya :) jumpa lagi, Assalamualaikum..




No comments:

Post a Comment