Semoga Seluruh Umat Islam Mengecapi Kejayaan di Dunia, Akhirat Kelak..
Ya Allah, ya Rahman, ya Rahim,
Saat ini kami mengangkat tangat memohon ke hadrat-Mu, memohon perlindungan dan
pertolongan daripada-Mu, ya Allah. Kami sedar, kami akur, wabak Covid 19 ini adalah
teguran daripada-Mu, ya Allah. Maka, ampunkan segala dosa kami, kesalahan dan kesilapan
kami, ya Allah. bantulah kami, hamba-hamba-Mu yang lemah ini, ya Allah. Angkatlah,
hapuskanlah wabak ini, lenyapkannya, wahai Tuhan Yang Maha Berkuasa.
Rabbir Yassir Wala Tu'assir Rabbi Tammim Bil Khair.

adrr

Sunday 12 May 2013

Selamat hari ibu

Assalamualaikum..
Bismillah hir-Rahman nir-Rahim, Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani...
Buat ibuku yang tersayang....,

Terima kasih kerana selama ini bersusah payah membesarkan aku yang nakal ini dan mempunyai sifat manja sebagai anak bongsu.. Aku tidak pernah melupakan segalanya jasamu kepadaku dari kecil hingga dewasa, ketika ini masih menuntut di pengajian tinggi. Aku teringat semasa aku masih kecil, ibuku selalu membawa aku berjalan-jalan dengan menaik bas kuning (sekarang ni bas kuning dah tiada, hanya rapid penang).. Hanya kita berdua berjalan-jalan di terminal jeti, Komtar dan juga Gama. Aku tersenyum ketika teringat kembali kenangan yang manis ini.


hihi..


"Ibu, harap dikau bahagia sembilan bulan sepuluh hari bersamaku kau mengandungkan ku sehingga ke akhir hayatmu terpana segala kudratmu dengan senyuman dan kasih mengendongku dalam keperitan sayangku kesakitan yang amat sebagai membalas segala ibu jasamu terima kasih atas segalanya ibu kerna membenarkan ku lahir ke dunia kaulah ratu hatiku yang pasti akan memenatkan mu kaulah duniaku lagi menambah kesibukan mu kaulah jiwaku ibu kaulah syurgaku tiada apa yang mampu aku berikan ibu hanya sekeping hati yang tulus ku berikan terima kasihuntuk menyayangi hati tua yang melahirkan ku ku ucapkan seadanya dengan penuh kasih sayang dengan kucupan ku taburkan . tanda sayang ku kepadamu.."


Terima kasih ibu.. terima kasih.. Aku selalu menyayangimu selalu walaupun aku berjauhan denganmu buat masa sekarang atas tuntutan ilmu. Semoga Allah membekatimu selalu wahai ibuku, Puan Jannah Syed Ahamad.

Ketika aku menulis coretan ini.. teringat aku juga ketika rakan-rakan aku yang telah kehilangan ibu mereka. Disini aku berdoa agar roh-roh mereka dicucuri rahmat dan ditempatkan dikalangan orang-orang yang beriman. AL-FATIHAH~.......

Aku juga berpesan kepada diriku dan kepada mereka yang membaca coretan aku ini.. Janganlah aku dan juga kalian menghantar orang tua kalian ke rumah orang-orang tua.. ingatlah jasa mereka :) Teringat juga aku semasa semester lepas aku ke rumah orang-orang tua.. Hargailah mereka selagi masih ada

p/s : Baru kejap menelefon ke rumah :)

No comments:

Post a Comment