Doakan Kejayaan Seluruh Umat Islam di Dunia.. #PrayForUmmah
Rabbir Yassir Wala Tu'assir Rabbi Tammim Bil Khair

Tuesday, 17 September 2013

Selepas setahun..

Assalamualaikum


Entry kali ni, aku just nk citer dengan korang apa yang selepas setahun..
Selepas setahun, iaitu bila tarikh 17 september 2013 tiba.. suasana tiba-tiba menjadi suram kerana itulah tarikh paling sayu dalam hidupku kerana aku telah kehilangan seseorang yang amat aku sayangi selama ini.



Semua orang akan diuji olehNya, semua orang akan merasai kehilangan. Kesakitan kehilangan orang tersayang. Yang selalu disisi, dihati dan menemani jiwa hari hari. Namun bila sampainya hari Allah akan mengambil hakNya semula. Kita akan rasa satu dentuman halilintar yang memecah gunung ganang.Sakit!

Namun sebenarnya kenangan dengan mereka itu lah kekuatan. Ingatan itu mampu buat kita berdoa untuk dia, sebab dia ada dalam jalur masa hidup kita nan indah dulu.

Aku pernah terbaca, Rasullullah saw juga di uji. Pernah kehilangan orang tersayang, dua orang dalam tempoh berdekatan. Namun dia redha dan mengetahui betapa besar nilai ganjaran mereka bersabar & betapa sayang ALLAH kepada beliau.

Kalau rindu sangat , apa aku kena buat ? Paling penting aku kena sedar , yang dia pergi menghadap tuhan DIA, tuhan aku dan korang juga. yang kita juga akan temui nanti, Allah SWT. Lepas tu, kena sibuk-sibukkan diri , pastinya dia tak mahu aku bersedih dan menyalahkan takdir kan? Jadi aku kena kuat. Jangan terlalu bersedih, kasihanilah roh dia, kesihatan aku juga penting untuk orang lain yang sayangkan aku di atas muka bumi ni. thanks maji sebab jadi penjaga kami yang terbaik.. sentiasa doakan maji.. :')

p/s: midterm exam.. korang doakan eh.. balik penang nanti aku nak pergi ziarah.. hope arwah sentiasa happy disana :)

No comments:

Post a Comment