Doakan Kejayaan Seluruh Umat Islam di Dunia.. #PrayForUmmah
Rabbir Yassir Wala Tu'assir Rabbi Tammim Bil Khair

Monday, 4 January 2016

Langkah Pelangi 2016 ke sekolah

Assalamualaikum


teringat zaman sekolah dulu, sangat teruja nak masuk sekolah. Bermula dengan pra-sekolah atau tadika di KEMAS, pokok asam. Antara momen yang aku ingat, Aku join nasyid pastu pertandingan di Balai Bomba Jalan Perak. Masa tu aku kena make up bagai, siap cikgu tu bagi aku pakai lipstik, yealah muka aku masa tu sangat comel.. hahaha.

First day sekolah rendah pulak (dulu depa panggil Sekolah Rendah Kebangsan Jelutong Barat pastu tukar SK Jelutong Barat), mak adalah orang yang paling penting menemani aku dan tukang semak semua keperluan aku dan juga menemai aku masa waktu rehat. Bab makan paling best sebab apa, beliaulah yang akan siapkan makanan dan juga minuman aku.. masa tu sesi sekolah petang, rasa dop brape seronok sebab cerita kartun best-best selalu di tayangkan petang-petang.

Kelas dan guru sekolah pertama aku adalah 1 Fairuz, Cikgu Nalina Rahman kalau tak silap nama penuh dia. Dalam marah-marah dia dalam mendidik aku, ada kasih sayangnya. Aku teringat lagi, masa last day sekolah darjah 1, dia pesan suruh tengok buku masa cuti sekolah tapi aku cuti is cuti, nakalkan aku.

Momen yang aku ingat, kena masuk fesyen show (masa tu aku pakai baju melayu full set), Momen yang paling berani sekali, disebabkan takut nak bagitahu cikgu tak bawak buku latihan, ada seorang kakak ni tolong aku jumpa guru besar (yealah time tu nangis sebab takut) pastu guru besar, Jaya Balan tenangkan aku, dia bagitahu lain kali jangan lupa. huhu. Momen yang selalu aku suka pada masa tu, dapat susu kotak coklat (Aku geng RMT - Rancangan Makanan Tambahan), Lori Milo datang ziarah, beli vitagen, pertunjukan magik, ular, dapat ice cream padepop, pergi lawatan sini sana. Untungnya masa tu, sangat seronok.

Inilah Gadget yang paling hebat suatu ketika dahulu sampai kerap hilang.

Kalau cikgu potong rambut ang, habis la.. macam2 design dia buat

First day masuk sekolah time perhimpunan cikgu bagi ucapan panjang be like.. nak balik


Sekian untuk blog tahun 2016. Semoga semua perkara lebih baik dan success dari tahun sebelum. Kita hanya mampu merancang yang terbaik, tapi Dia lebih tahu lagi yang terbaik buat kita semua. Apa yang berlaku, ada hikmah disebalik kejadian. Allahumma yassir wala tu'assir. Rabbi tammim bil khair.

P/s; Sekarang ni aku dah semakin meningkat usia, bila teringat balik ni semua, aku teringat semua orang ada bersama dengan aku suatu ketika dahulu, ada yang telah pergi meninggalkan aku. Doa aku tetap untuk mereka ni semua sebab mereka pernah mewarnai hidup aku. terima kasih maji! Saya rindu maji, saya tiupkan doakan buat anda agar sentiasa dalam lindunganNya.



No comments:

Post a Comment