Semoga Seluruh Umat Islam Mengecapi Kejayaan di Dunia, Akhirat Kelak..
Ya Allah, ya Rahman, ya Rahim,
Saat ini kami mengangkat tangat memohon ke hadrat-Mu, memohon perlindungan dan
pertolongan daripada-Mu, ya Allah. Kami sedar, kami akur, wabak Covid 19 ini adalah
teguran daripada-Mu, ya Allah. Maka, ampunkan segala dosa kami, kesalahan dan kesilapan
kami, ya Allah. bantulah kami, hamba-hamba-Mu yang lemah ini, ya Allah. Angkatlah,
hapuskanlah wabak ini, lenyapkannya, wahai Tuhan Yang Maha Berkuasa.
Rabbir Yassir Wala Tu'assir Rabbi Tammim Bil Khair.

adrr

Monday 1 April 2013

final oh final.. Doakan saya..

Assalamualaikum...

Bila dah masuk dewan peperiksaan ni, rasa macam nk sawan pun ada =.=" 

Baru je call ummi.. terasa rindu aku tak pulang ke kampung halaman hilang bila dengar suara beliau.. terima kasih ummi sebab bagi sokongan dan doa untuk anakmu yang nakal ni.. hihi.. Sempat lagi aku mengarang di blog ni dan berangan.. Padahal esok (1 April 2013) aku akan menghadapi Final Exam . Bila mana tiap kali menjelang peperiksaan hampir keseluruhan jentera tubuh ku dijangkiti penyakit "M" .. jangkitan Malas yang menyerang mengikut musim .."Argh...Esok pagi bangun sebelum subuh..study study" bisikan ayat yang berulang ulang kali aku laungkan sebagai pembakar semangat ku... hahaha..

“Datang sahabat nabi yang sudah terbakar tubuh belakang, bertanyakan Rasulullah SAW; mengapa tidak Allah timpakan saja mereka (penentang dalam perang) dengan kekalahan?” -petikan kisah sirah di zaman perang

Bayangkan, itu sahabat nabi yang sudah tubuh belakangnya terbakar hangus, baru dia bersuara bertanyakan sebegitu. Kita yang duduk, baring, makan, tidur ; layakkah kita mempersoalkan tentang soal kemenangan??..

Dan kadang aku yang asyik menadah tangan memohon merayu pada ALLAH dengan hanya secebis debu usaha ku membuatkan aku terdiam sedikit menangis. Sudah sedikit meleleh, tapi ku tahan juga dengan gelak tawa pura pura ku...

Kelmarin sang labah labah di jendela ku mengajar aku erti berjiwa besar tidak mudah berputus asa .. Setiap angin menghancurkan sarangnya , labah-labah membuat lagi sarang yang baru. Seratus kali rumahnya rosak, seratus kali pula labah-labah membangunnya kembali.

Dan jiwa ini pasti tersentak tatkala ditanya ... Doakan saya eh kawan-kawan..

p/s : mar telah melabuhkan tirainya dan april membuka lembaran baru.. 

No comments:

Post a Comment