Semoga Seluruh Umat Islam Mengecapi Kejayaan di Dunia, Akhirat Kelak..
Ya Allah, ya Rahman, ya Rahim,
Saat ini kami mengangkat tangat memohon ke hadrat-Mu, memohon perlindungan dan
pertolongan daripada-Mu, ya Allah. Kami sedar, kami akur, wabak Covid 19 ini adalah
teguran daripada-Mu, ya Allah. Maka, ampunkan segala dosa kami, kesalahan dan kesilapan
kami, ya Allah. bantulah kami, hamba-hamba-Mu yang lemah ini, ya Allah. Angkatlah,
hapuskanlah wabak ini, lenyapkannya, wahai Tuhan Yang Maha Berkuasa.
Rabbir Yassir Wala Tu'assir Rabbi Tammim Bil Khair.

adrr

Tuesday 16 April 2013

Outing to PC Fair KLCC 2013/1

Assalamualaikum...

Banyak pilihan yang terdapat di pameran PC ni dan tawaran harga pun agak berbaloi


PC Fair adalah pengendali events elektronik dan barangan gadget dan komputer yang terbesar di Malaysia. So, hujung minggu lepas aku tidak ketinggalkan menyertai pameran jualan tersebut yang berlangsung selama 3 hari di Pusat Konvensyen Kuala Lumpur (KLCC) yang bermula dari pukul 11.00 pg sehingga 9.00 mlm. So.. yang hari yang terbaik semestinya hari sabtu kan iaitu hari kedua.. dan berlumba aku ke sana dengan hanya keseorangan.. hurm.. yealah.. ajak kawan2 yang lain.. masing-masing buzy dengan hal masing-masing dan alasan tersendiri.. tapi tak kisahlah.. hehe.. sebab kawan aku dah siap tunggu di sana.. hampir sejam rasanya dia menunggu aku.. hehe.. maafkan cheq ha.. lalalala, alah jem katakan.. huhu.. Sesampai aku di sana.. aku pun apa lagi.. jejalan kat dalam pusat konvensten tu.. perhhh.. macam2 ada.. siap offer lagi... bukan setakat harga malahan warranty pun sama... hebat2 betul saingan jualan nih.. jalan dan jalan... belilah barangan yang aku listkan.. dapat la tawaran harga yang berbaloi.. just beli ink botol, kertas gambar, kertas double A dan lain2 peralatan yang diperlukan..

Asus adalah pilihan yang berkualiti dan tahan lasak


Jelajah dan jelajah pusat konvensyen tu.. tiba2 terasa sesuatu menganggu di perut.. hehe.. minta diisikan dengan makanan la tu.. haha.. so kami beli bungkus di medan selera Suria KLCC dan bersantai di taman KLCC yang penuh dengan keluarga yang berhujung minggu dan kanak2 serta ahli2 photografi yang ingin mengambil ilham alam ciptaan Allah SWT.

Minum dulu eh.. hihi


Kami meneruskan perbualan sambil menjamu selera... Tepat pukul 1.17 petang, azan pun berkumandang menandakan masuk waktu solat zohor bagi wilayah persekutuan kuala lumpur.. aku pun melangkah ke masjid berhampiran iaitu Masjid As Syakirin yang berhampiran dengan taman KLCC.

Singgap jap untuk cas iman


Selepas solat, aku pun jejalan kt Suria KLCC dan Taman KLCC. Bagi aku hari minggu adalah hari yang paling sesuai untuk pelajar macam aku.. yealah.. Hari isnin hingga hari jumaat asyik buzy hari aktiviti pembelajaran.. so hari minggu la peluang untuk kita mengambil udara segar dan outing dengan kawan2 korang. Tambahan juga, pameran PC ni bagus juga untuk kita lebih mengetahui apa teknologi yang sedang berlangsung. Kita bukan hanya jadi pengguna tetapi kita juga tahu perkembangan semasa tentang dunia IT, gadget dan elektronik ni.


dapat juga aku beli barang yang disenaraikan dan dapat hadiah dari pihak yang berkenaan. Harap-harap aku dapat outing lagi.  Dapat juga hilangkan rasa tekanan dan menghirup udara segar.. Oklah, setakat ini lah dapat aku konklusikan mengenai hari aku ke PC Fair 2013/1 KLCC.

konklusinya :)


p/s : penat tapi seronok dapat hilangkan tekanan dengan melihat kehijauan ciptaan Allah SWT :)

2 comments: