Semoga Seluruh Umat Islam Mengecapi Kejayaan di Dunia, Akhirat Kelak..
Ya Allah, ya Rahman, ya Rahim,
Saat ini kami mengangkat tangat memohon ke hadrat-Mu, memohon perlindungan dan
pertolongan daripada-Mu, ya Allah. Kami sedar, kami akur, wabak Covid 19 ini adalah
teguran daripada-Mu, ya Allah. Maka, ampunkan segala dosa kami, kesalahan dan kesilapan
kami, ya Allah. bantulah kami, hamba-hamba-Mu yang lemah ini, ya Allah. Angkatlah,
hapuskanlah wabak ini, lenyapkannya, wahai Tuhan Yang Maha Berkuasa.
Rabbir Yassir Wala Tu'assir Rabbi Tammim Bil Khair.

adrr

Tuesday 13 August 2013

Eratkan Jalinan Ramadan Al-Mubarak : Kisahku Epi. 2

Assalamualaikum...



Berbeza dengan hari-hari yang lain.. aku hanya jejalan berhampiran dengan tapak highway jelutong yang lebih dikenali sebagai Lebuhraya pantai jelutong atau Tun Dr Lim Chong Eu Expressway (sebelum tu dikenali sebagai Jelutong Expressway). Disitulah aku selalu lepak-lepak masa senja dengan kawan aku nama mamat. Bila teringat kembali kenangan yang lalu, teringat masa mula-mula pembinaan Pangsapuri Mutiara Idaman 1 dan 2 dan juga rumah atas laut sebelum pembinaan lebuhraya tersebut.

Masa pepetang memang best tengok matahari terbenam.. kalaulah masa tu ada kamera DSLR kan best.. hihi.. sebelum azan aku pulang, takut-takut kena marah nanti.. bila kena marah boleh rumah aku boleh bertukar jadi dewan forum hehe..

Bila dah sampai rumah.. perkara pertama kena buat.. masuk tandas bersihkan diri dulu lepas tu baru siap-siapkan hidangan berbuka puasa. Lauk untuk berbuka memang puas... berbuka di rumah kan hehe.. siap dengan pencuci mulut.. nampak je kuih karipap.. memang aku orang pertama akan reserve dulu.. favourite kot..

Selepas makan barulah nak terhegeh-hengeh nak pergi solat maghrib dengan muatan terlebih had.. lepas solat, lepak-lepak kejap dekat dalam rumah.. lepas tu siap-siap pergi terawih dengan geng jiran sebelah rumah, yazid, yamin dengan yadiy.


No comments:

Post a Comment