Semoga Seluruh Umat Islam Mengecapi Kejayaan di Dunia, Akhirat Kelak..
Ya Allah, ya Rahman, ya Rahim,
Saat ini kami mengangkat tangat memohon ke hadrat-Mu, memohon perlindungan dan
pertolongan daripada-Mu, ya Allah. Kami sedar, kami akur, wabak Covid 19 ini adalah
teguran daripada-Mu, ya Allah. Maka, ampunkan segala dosa kami, kesalahan dan kesilapan
kami, ya Allah. bantulah kami, hamba-hamba-Mu yang lemah ini, ya Allah. Angkatlah,
hapuskanlah wabak ini, lenyapkannya, wahai Tuhan Yang Maha Berkuasa.
Rabbir Yassir Wala Tu'assir Rabbi Tammim Bil Khair.

adrr

Saturday 17 May 2014

Getting to Cameron Highlands

Assalamualaikum...

Pada 9 Jun 2014 yang lepas, saya bersama-sama rakan serumah merancang untuk ke Cameron Highlands. Pada mulanya hanya main-main tapi last-last serius akhirnya, so fikir punya fikir,join je la trip ke cameron ni bersama-sama Erwan, Adha dan Shahbri dengan menunggang kuda (motosikal) masing-masing. Kami bertolak dari kediaman sewa (Taman Universiti, Sg Tangkas) pada pukul 4.00 pagi ke lebuhraya utara-selatan seterusnya EXIT di Tapah.

Kami behenti di RnR berhampiran untuk solat subuh dan segarkan diri sebentar
Selepas EXIT Tapah menuju ke Cameron Highland


Selepas kami EXIT 132, Persimpangan Tapah, kami melalui jalan kampung sikit. Dalam perjalanan kami, jalannya tak berapa cantik sangat dan agak berbahaya jika tidak berhati-hati kerana permukaan jalan tidak stabil dan bertampal. So berhati-hatilah.. ingatlah orang tersayang :)


Kenderaan berat juga berbahaya bagi penunggang seperti kami
Antara halangan yang ditempuhi adalah jalan ini turut dilalui lori-lori yang besar. Oleh yang demikian, kami lebih berhati-hati dan bersabar serta berharap selamat sampai ke destinasi. bak kata orang tua-tua, biar lambat asal selamat, yer tak gitu.. hihihi.


Hutan Lipur Lata Iskandar, Tapah, Perak
Kami sampai ke destinasi pertama pada pukul 8.05 pagi, yang masih berada di dalam negeri Perak Darul Ridzuan, iaitu Hutan Lipur Lata Iskandar yang terletak 25km dari pekan Tapah sebelum menghala ke Cameron Highlands. Kami mengambil keputusan untuk berehat sebentar sebelum meneruskan perjalanan ke Cameron Highlands. Disamping itu juga kami sempat shoot beberapa jenis pemandangan yang agak menarik disana. Oh ya, berhampiran dengan kawasan tersebut, ada gerai menjual cenderamata kalau tak silap, bab harga tak pasti sebab tak singgah hanya melihat sahaja.. hihi

P/s : bersambung dalam part seterusnya... stay tune..

No comments:

Post a Comment